2025-től a Veolia gondoskodik Záhony távhőellátásáról

A Veolia Energia Magyarország Zrt., az ország egyik meghatározó közműszolgáltatója, sikeresen elnyerte Záhony város távhőhálózatának üzemeltetési jogát egy közbeszerzési eljárás keretében, amely a következő 25 évre szól.

A megállapodást 2024. május 30-án írták alá, és az ennek érdekében létrehozott koncessziós társaság, a ZÁHONYHŐ Kft., 2025. január 1-jén megkezdte működését.

A Veolia Magyarország egyik vezető közművállalata, amely már több mint 30 éve nyújt energetikai szolgáltatásokat ipari, közintézményi és lakossági ügyfelek számára, 12 nagyerőműben és 35 kiserőműben folytatv nagy hatásfokú villamosenergia- és hőtermelést. Mindemellett vezető szerepet tölt be a megújuló energiaforrások, elsősorban a biomassza felhasználásban a hazai piacon. 

A vállalat Záhonyban a jogszabályi előírásoknak megfelelően a távhőszolgáltatási tevékenység ellátására ZÁHONYHŐ Kft. néven koncessziós társaságot hozott létre, amely 2025. január 1-jétől átvette a korábbi önkormányzati szolgáltató, a Záhonyi Hőtermelő és Távhőszolgáltató Kft. feladatait és ügyfélkörét. Az új társaság jelenleg 524 lakossági felhasználót, 3 külön kezelt intézményt és 19 egyéb fogyasztót lát el fűtési és használati melegvíz-szolgáltatással.

A szolgáltatóváltás nem befolyásolja az árakat, mivel a lakossági távhőszolgáltatás továbbra is hatósági áras marad. A ZÁHONYHŐ Kft. felhasználói 2025 februárjától már kizárólag az új szolgáltatótól kapják meg számláikat, mind az alapdíj, mind a hődíj tekintetében. A korábbi szolgáltató 2024. december 31-én végszámlát készített, amelyet a fogyasztók januárban kaptak kézhez, és amelynek kiegyenlítését még a Záhonyi Hőtermelő és Távhőszolgáltató Kft. felé kell teljesíteni. 2025. január 1-jétől viszont már az új szolgáltató állítja ki az aktuális havi számlákat.

A felhasználók a szolgáltatóváltással és az esetleges teendőkkel kapcsolatos részletes információkat a számukra kiküldött távfűtési hírlevélben találják meg.

A Veolia hosszú távú célja, hogy a távhőszolgáltatást hatékonyan és a lehető legkörnyezetkímélőbb módon működtesse, valamint folyamatos és üzembiztos ellátást biztosítson minden ügyfele számára.