A Veolia Csoport francia anyavállalata stratégiai céljainak elérése érdekében indította el ügyfélelégedettség-mérési programját, amelyhez a Veolia Magyarország 2021-ben csatlakozott. A vállalat 2022-ben már nem csupán vállalati és közületi, hanem lakossági ügyfeleket is bevont a december 9-én zárult felmérésbe, hogy még teljesebb képet kapjon szolgáltatásainak minőségéről. A Veolia célként tűzte ki, hogy a felmérésbe bevont vállalatoktól származó árbevétel 75%-át lefedje a kérdőívvel, illetve, hogy a módszertan alapjául szolgáló NPS-mutató elérje a 30-as értéket. Mind a két feltétel sikeresen teljesült.
A 2022-es évre vonatkozólag is megszervezte ügyfélelégedettségi mérését a magyarországi Veolia Csoport. A mérést ismét a Net Promoter Score (NPS) módszer alapján végezték, melynek lényege, hogy a megkérdezetteknek a „Mennyire ajánlaná cégünket másoknak a nyújtott szolgáltatással kapcsolatos elégedettsége alapján?” kérdésre kell válaszolniuk egy 0-tól 10-ig terjedő skála segítségével, ahol a 0 jelentése az „egyáltalán nem”, a 10 jelentése pedig a „biztosan”. A módszer alapján a kapott számok szerint három csoportba tartoznak a válaszadók: a támogatók (10-9 pont), a semlegesek (8-7 pont) és a kritikusok (6-0 pont) közé. Ezt követően a támogatók számának százalékos arányából ki kell vonni a kritikusok százalékos arányát, hogy megkapjuk az NPS-értéket. 2022 során a cégcsoport nemcsak NPS, hanem Net Satisfaction Score (NSS) mérést is végzett, amivel a lakossági fogyasztók elégedettségét mérték.
A vállalati (B2B) célcsoportra fókuszáló mérések során a legnagyobb árbevételt generáló vállalati ügyfeleket kérdezték meg. A lakossági felmérésen a távhőszolgáltatók és a Szegedi Vízmű Zrt. ügyfelei vettek részt, akik elektronikus vagy postai levél formában, vagy telefonhívás keretei között adhattak választ a kérdőívekre. Emellett az érintett szolgáltatók ügyfélszolgálatai is lehetőséget biztosítottak a kitöltésre kihelyezett tabletek segítségével.
A 2022-es évre vonatkozó NPS és NSS felmérés is december 9-én zárult, és az eredmények magukért beszélnek. Az NPS-kérdőívet 109 fő számára küldte ki a cégcsoport, és összesen 57-en töltötték ki. Ez a szám a teljes ügyfélkör 52%-ának felel meg. Ezzel a kitöltöttségi aránnyal a magyar Veolia Csoport árbevétel-arányos NPS-mutatója 93%-os árbevétel-lefedettség mellett 90, ami a francia anyavállalat által kitűzött minimumelvárás háromszorosa.
A végfelhasználói (B2C) elégedettségmérés során a távhőszolgáltatók 5500 fogyasztót kérdeztek meg. Ennek eredményeképpen 1359 válasz érkezett, melynek 76,31%-a támogató volt. Ez alapján 69-es NNS-értéket mutathatnak fel. A Szegedi Vízmű Zrt. 4495 embert kérdezett meg, akik közül összesen 2 890 fő adott választ. A visszajelzések 91,8%-a volt támogató és kevesebb mint 2%-a kritikus, ami 90-es NSS-értéket jelent.
A felmérések pozitív eredményei megerősítik a vállalatot abban, hogy tevékenységével jó irányba halad. A Veolia Magyarország a jövőben is mindent megtesz annak érdekében, hogy további fejlesztésekkel a környezetvédelem és a fenntarthatóság szempontjait szem előtt tartva javítsa szolgáltatásainak minőségét.