Gyorssegély, szociális árszabás és mediáció
Guayaquilben a vízhez való hozzáférés tíz év alatt 60 százalékkal nőtt, így a város elérte a fejlettebb országokban regisztrált szintet. A fejlesztési program a leghátrányosabb helyzetű városnegyedek számára kidolgozott szociális árszabást ötvözi az önkormányzattal és a helyi civil szervezetekkel közösen kezelt adósságcsökkentő mechanizmussal. Más kezdeményezések pedig egy olyan mediációs rendszert hívtak életre, amely elbírálja a felhasználók reklamációit és igazságos, a családok lehetőségeinek megfelelő fizetési megoldásokat javasol.
700 önkéntes által működtetett hálózat
A Veolia csoportjai több mint ezer városi vezetőt számláló hálózattal dolgoznak együtt a város hátrányos helyzetű negyedeiben élő lakosok segítésén. Négy mobil kirendeltség járja a várost, hogy találkozzon a lakosokkal és kézzelfogható kapcsolatot építsen ki a lakosság és a közszolgáltató között. Minden évben figyelemfelkeltő programok megrendezésére kerül sor a helyes vízfogyasztásról, a vízszolgáltatás áráról és az erőforrások megóvásának szükségességéről.
Ramon Rebuelta
A Veolia Latin-Amerikai Zóna Igazgatója
„Egyre több családot kapcsolunk be Guayaquilben az ivóvíz- és csatornahálózatba. Folyamatosan dolgozunk a közösség életminőségének javításán.”
Előnyök az ügyfél számára
- A vízhez való jog konkrét megvalósítása
- Magas minőségű szolgáltatás biztosítása a teljes lakosság számára
- Szociális innováció
Megoldások
- Ügyfélkapcsolatok: több csatornás ügyfélkezelés, fiókkezelés, mérés
- Emberi erőforrások: személyzeti irányítás, továbbképzés
- Tudatosság növelése: program a vízhez való hozzáférés biztosítására, szociális árszabás, segítségnyújtás, párbeszéd folytatása az érdekelt felekkel, vízfogyasztás kézben tartását célzó kampányok
2,3 millió vízzel ellátott lakossági ügyfél
A lakosok 97 %-a részesül ivóvíz ellátásban, a szennyvízszolgáltatás pedig 86 %-uk számára biztosított
1 millió köbméter ivóvíz termelése naponta